Voting Machine Company Files Eye-Popping Lawsuit Against Cable News Giant and Three News Anchors

A voting technology company is suing Fox News, three of its hosts and two former lawyers for former President Donald Trump – Rudy Giuliani and Sidney Powell – for $2.7 billion, charging that the defendants conspired to spread false claims that the company helped “steal” the U.S. presidential election.

The 285-page complaint filed Thursday in New York state court by Florida-based Smartmatic USA is one of the largest libel suits ever undertaken. On Jan. 25, a rival election-technology company – Dominion Voting Systems, which was also ensnared in Trump’s baseless effort to overturn the election – sued Guiliani and Powell for $1.3 billion

Unlike Dominion, whose technology was used in 24 states, Smartmatic’s participation in the 2020 election was restricted to Los Angeles County, which votes heavily Democratic.

Smartmatic’s limited role notwithstanding, Fox aired at least 13 reports falsely stating or implying the company had stolen the 2020 vote in cahoots with Venezuela’s socialist government, according to the complaint. This alleged “disinformation campaign” continued even after then-Attorney General William Barr said the Department of Justice could find no evidence of widespread voter fraud. KEEP READING
Leave a Reply